Hibridno radno okruženje

Hibridno radno okruženje
hibridno radno okruženje slike

Danas veliki broj kompanija ima implamentirano hibridno radno okruženje u svoju radnu svakodnevicu. U budućnosti će ih biti sve više. Zbog toga je potrebno uspostaviti nove modele rada koji se neće oslanjati na dosadašnje norme radnog dana, npr osmočasovno radno vreme. Ovo nameće neophodnost prihvatanja od strane rukovodilaca potpune fleksibilnosti u pogledu toga kada, gde i kako zaposleni obavljaju radne zadatke.

Ova nova dinamika, fluidnost i deljenje datoteka među kolegama putem cloud-a, kao i mogućnost obavljanja radnih zadataka sa bilo kog mesta i bilo kada uz pomoć rešenja koja omogućavaju sinhronu i asinhronu saradnju često podrazumeva promenu i redefinisanje cele kompanijske organizacione strukture - od IT sektora, preko ljudskih resursa i proizvodnje do marketinga.

Da bi kompanije uspešno uvele svoje zaposlene u hibridni način rada potrebno je da definišu jasnu politiku vezanu za fleksibilnost rada, reorganizuju radni prostor i investiraju u tehnologije koje ih povezuju sa ostalim kolegama bilo gde i u svakom momentu.

Kreiranje politike koja će osnažiti zaposlene za potpunu fleksibilnost

Potpuna fleksibilnost rada ima velikog uticaja na sve segmente poslovanja, od načina kako kompanije definišu radnu kulturu, preko načina na koji privlače i zadržavaju talentovane radnike do načina na koji reaguju na promene u okruženju i buduće inovacije.

Osnaživanje ljudi za fleksibilnost pri obavljanju radnih procesa počinje odgovaranjem na najvažnija pitanja:

Nove fleksibilne radne politike uzimaju u obzir odgovore na ova pitanja i pojašnjavaju ih, pružajući zaposlenima jasna uputstva u toku upoznavanja sa novim modelom rada.

Redefinisanje radnog prostora

Kompanije se ne oslanjaju samo na kolaborativne fizičke prostore, povezivanje i povećanje društvenog kapitala, iako je prostor i dalje važan. Ljudi kao društvena bića i dalje žele da se okupljaju, razmenjuju ideje i doživljavaju energiju ličnog kontakta, što ukazuje na potrebu da se radni prostor ubuduće zasniva na povezivanju fizičkih i digitalnih segmenata.

Prodajni timovi koji nemaju potrebu za čestim dolaskom u kancelariju mogu da rade i iz hotela, dok su za inženjerske timove potrebni namenski prostori za saradnju i radne stanice. Za remote zaposlene najpraktičnije je obezbediti zajednički radni prostor kao što je coworking hub.

Povezivanje fizičkog sa digitalnim

Kako bi se ovo postiglo potrebno je prevazići jaz između ličnog i remote iskustva. Kolaborativni rad je prilično jednostavan, dok je kombinovani model rada veliki izazov.

Za održavanje sastanaka tokom kojih je određen broj zaposlenih fizički prisutan u sali, dok se ostali učesnici uključuju putem live stream-a potrebno je obezbediti kvalitetnu opremu sa performansama koje garantuju adekvatan nivo kvaliteta zvuka i slike.

Kamere u salama za sastanke omogućavaju strimovanje videa visoke rezolucije i optimizuju prikaz tako što kadriraju osobe u prostoriji ili prate aktivnog govornika. Inteligentni zvučnici prepoznaju ko u prostoriji govori, a u transkriptima sastanaka prikazuju se imena i profili pojedinaca.

Funkcije kao što su live natpisi, live transkripcija, dizanje ruke, reakcije i chat pojednostavljuju ljudima praćenje i omogućavaju neverbalno iznošenje mišljenja ili iznošenje mišljenja bez prekidanja govornika.

Investirajte u tehnologiju koja povezuje ljude – bilo kad i bilo gde

Iako i dalje svi učimo u hodu, jasno je da će za uspostavljanje potpune fleksibilnosti kompanije morati da se fokusiraju na nove politike rada, reorganizuju radni prostor i obezbede tehnologiju koja sve to povezuje. Pred svima nama su izazovi, ali smooptimistični u pogledu stvaranja budućnosti koja omogućava ljudima da se povezuju sa bilo kog mesta i u bilo koje vreme uz svakodnevni maksimalni učinak. U našim narednim tekstovima pisaćemo više o konkretnoj opremi i rešenjima koja će vam olakšati rad u hibridnom radnom okruženju.